هیپنوتیزم
 
(...)
JİYANEM KÜRDİSTAN
پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 18:44 ::  نويسنده : alejandro calvo       

 از کلمه یونانی Hypnose به معنی خواب گرفته شده است شیوه هایی خاص از زمانهایی خیلی قدیم متداول بوده که

می توان در افراد خواب مصنوعی ایجاد کرد در این حالت شخص مورد آزمایش (سوژه) با عامل (کسی که آن را ایجاد کرده ) رابطه داشته و از اوامر و تلقینات عامل پیروی می کند در کشورهای امریکای جنوبی به جای لغت هیپنوتیزم از کلمه سوفرولوژی استفاده می شود در تاریخ پزشکی یونان قدیم معبدی به نام سوفرن وجود داشته و افراد برای اقدامات درمانی به این معبد رفته و بر اساس نام اسطوره های موجود به حالت خواب یا خلسه فرو می رفته اند .
مفهوم هیپنو تیزم قرار دادن افراد در خواب است که به طور واضح جویان واقعی غیر از این است در حالی که معنی سوفرو لوژیست این است که افراد در حالت آرامش توسط فردی درمانگر درمان می شوند .
به هر حال می توان گفت : هیپنو تیزم عملی است که در درک و رفتار افراد به کمک دو عامل اثر می گذارد . یکی استفاده از قوانین تلقین پذیری و دیگری رسیدن به حالتی به نام خلسه هیپنوتیزمی.
درنوشته های راجع به هیپنوتیزم سه لغت وجود دارد که باید روی معنای آنها دقت نمود.
هیپنو تیزم : روشی است که برای القای تکنیکی به کار می رود که پدیده خاصی را که مورد نظر ما است بوجود می آورد
هیپنو زیس یا هیپنوز : حالت خاصی از جسم و روان است که با ایجاد تعدیلات و تغییرات موقتی در سیستم عصبی بوجود آمده و نتیجه کاربرد تکنیکهای هیپنوتیزمی است.
هیپنو لوژی : یک عبارت کلی است و به علمی اشاره می کند که درباره درک طبیعت و ماهیت پدیده فوق و فواید و آثار آن از جمله پدیده هیپنوتیزم و روشهای ایجاد کننده آن بحث می کند .
حالت هیپنوز: به وسیله هیپنوتیزم ایجاد می شود و در حقیقت حالتی است که ذهن نقاد و پرسشگر به کنایه زده می شود و در این شرایط افکار و تلقینات مورد نیاز به سوژه ارائه می گردد. به عبارت دیگر در این شرایط آگاهی محدود شده و توجه سوژه به موضوع اظهار شده توسط هیپنوتیزمتمایل می گردد همچنین می توانیم بگوییم در حالت هیپنوز در سوژه قابلیت تمرکز و هدایت بسیار زیادی پدید می گردد.

انواع هیپنوتیزم :
خود هیپنوتیزم :
آن است که شخص خودش با تکنیک ها خودش را هیپنوتیزم می کند به خلسه فرو می رود.


دگر هیپنوتیزم :
آن است که فرد ، فرد یا افراد دیگری را هیپنوتیزم
می کند در این حالت این فردی که هیپنوتیزم می کند عامل یا هیپنوتیزور گفته می شود و آن که هیپنوتیزور می شود سوژه می گویند. سوژه ممکن است یک یا چند نفر باشد در مواردی که هیپنوتیزرو ماهر می تواند همزمان یک جمعیت چند صد نفره را هم هیپنوتیزم کند تکنیک های مربوط به خود هیپنوتیزم تکنیکهایی است که می شود به همه افراد در امور جامعه آموزش داد. تا از آن استفاده های لازم را ببرند این در حالی است که تکنیکهای دگر هیپنوتیزم را باید با افراد خواص که مورد نیاز آنها است آموزش داد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

FOLLOW ME ON İNSTAGRAM : im_amiral
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان (...) و آدرس rap3nter.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 223
بازدید کل : 18946
تعداد مطالب : 520
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->