مایکروسافت: گوگل مانع ارائه اپلیکیشن درجه یک یوتوب برای ویندوز فون شده
 
(...)
JİYANEM KÜRDİSTAN
مایکروسافت و گوگل اخیراً وارد درگیری های تکنولوژیک تازه ای با یکدیگر شده اند. بعد از اینکه گوگل به طور ناگهانی اعلام کرد قابلیت Google Sync از طریق پروتکل ActiveSync مایکروسافت به زودی قطع خواهد شد، حالا خبرها حاکی از سنگ انداختن سران مانتین ویو در راه ارائه یک تجربه کاربری کامل برای کاربران یوتوب بر روی پلتفرم ویندوز فون است. دیو هینر نائب رئیس مایکروسافت در یک مطلب وبلاگی، به شکایت از گوگل در این رابطه پرداخته. البته ماجرای فعلی، نزدیک به 2 سالی هست که وجود دارد ولی اینک وارد فاز تازه ای شده.
آقای هینر نوشته: «همین ماه قبل بود که از یوتوب به ما خبر دادند مدیران ارشد گوگل به آنها گفته اند که امکان ارائه یک اپلیکیشن درجه یک (با ویژگی های اختصاصی) برای ویندوز فون را فراهم نکنند.» بنا به گفته این مدیر ارشد، مایکروسافت در حال مذاکره با یوتوب بوده تا مشکلات فی ما بین را رفع کند و مدیران یوتوب نیز «می خواهند که تمام کاربران ویندوز فون مانند کاربران سایر دستگاه ها، یک تجربه عالی در کار با یوتوب داشته باشند.»
اما مدیران اصلی در گوگل بر خلاف مهندسین نرم افزار در یوتوب موضع گرفته اند و در نتیجه، کاربران ویندوز فون چیزی بیش از کاربران اندروید یا iOS به دست نخواهند آورد. البته یوتوب به طور کامل بر روی Xbox در دسترس است بنابراین مشخص نیست که آیا ادعای آقای هینر حقیقت دارد یا اینکه دلیل دیگری در میان بوده.
گوگل در مورد نوشته های مدیر مایکروسافت به این اظهار نظر بسنده کرده که: «بر خلاف ادعای مایکروسافت، مشاهده ویدیو بر روی یوتوب برای کاربران ویندوز فون آسان است. آنها از طریق وب سایت ما که بر پایه HTML5 ساخته شده می توانند ویدیوهای با کیفیت را مشاهده کنند، ویدیوهای محبوب خود را بیابند، رتبه بندی آنها را مشاهده کرده و در دسته بندی های مختلف به جستجو بپردازند. در اصل، ما چندین سال با مایکروسافت کار کرده ایم تا یک تجربه عالی از یوتوب برای کاربران ویندوز فون رقم بزنیم.»
مایکروسافت هم احساسات خود درباره رفتار گوگل را چنین شرح داده: «مثل خیلی افراد دیگر، ما هم متعجب و ناامید هستیم که گوگل می خواهد استفاده کاربران از دستگاه های شان را سخت کند.» گوگل چندی پیش نیز از عدم ساخت اپلیکیشن برای ویندوز 8 و ویندوز فون 8 تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.
هم اکنون تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال امریکا در رابطه با رویکرد های تجاری گوگل در جریان است و مطلبی که آقای هینر نوشته با این امیدواری به پایان رسیده که بتواند آتش زیر صندلی کمسیرهای مرتبط با این تحقیقات را شعله ور تر کند. به نظر نمی رسد به این زودی ها دو کمپانی از ایجاد مشکل برای یکدیگر دست بردارند، هر چه باشد مایکروسافت با ویندوز فون 8 قصد تصاحب بخشی از سهم گوگل در بازار موبایل را دارد که این به مذاق گوگل خوش نیامده.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

FOLLOW ME ON İNSTAGRAM : im_amiral
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان (...) و آدرس rap3nter.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 256
بازدید کل : 18979
تعداد مطالب : 520
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->