مایکروسافت و معرفی روشی نوین بر پایه رایانش ابری برای کاهش مصرف چیپ های جی پی اس
 
(...)
JİYANEM KÜRDİSTAN

یکی از راه های اینکه مطمئن شوید باتری موبایل تان تمام روز شما را همراهی می کند این است که سرویس های مرتبط با GPS را خاموش کنید. ولی به نظر می رسد آن روز های بد دیگر رو به پایان هستند. محققان در آزمایشگاه های مایکروسافت یک روش هوشمندانه طراحی کرده اند که با آن مصرف باتری چیپ های GPS به طور محسوسی کاهش پیدا می کند، به این صورت که بخشی از عملکردهای کلیدی به سیستم ابری سپرده می شود.
در این روش، چیپ جی پی اس فقط مهمترین داده ها را از ماهواره ها دریافت می کند و برای جمع آوری سایر داده ها مثل "مسیرهای ماهواره ای و ارتفاع زمین" که برای محاسبه محل های مختلف کاربرد دارند، و نیز ترکیب داده ها با هم، بر دیتابیس های عمومی تکیه می کند. جی لیو که از پژوهشگران ارشد مایکروسافت است می گوید: «چیپ های GPS کم مصرف تر می توانند به ساخته شدن اپلیکیشن های تعیین محل دائمی کمک کنند» که آنها هم به نوبه خود، به کاربران جزئیات و اطلاعات مناسب تری نسبت به اکثر اپ های فعلی ارائه می کنند. بنابراین تنها فایده این روش جدید، نه فقط کاهش مصرف بلکه بهینه شدن GPS در دستگاه های مختلف است.
شاید ندانید که پر خوراک ترین چیپ داخل تلفن یا تبلت شما، چیپ GPS است که گاه 30 ثانیه طول می کشد تا اطلاعات ضروری ماهواره ای را برای تعیین موقعیت را دریافت کند و سپس باید کد های دانلود شده را برای تعیین محل دقیق، رمزگشایی نماید. اما با سیستم جدید مایکروسافت، تنها چند میلی ثانیه لازم است تا اطلاعات ضروری دریافت شود.
مایکروسافت نام این رویکرد را cloud-offloaded GPS گذاشته و بر اساس مشاهدات صورت گرفته، چیپ برخوردار از این سیستم تنها با دو باتری قلمی می تواند نزدیک به یک سال و نیم به تعیین موقعیت بپردازد در حالی که استفاده مداوم از GPS های فعلی، باعث می شود باتری موبایل شما ظرف 6 ساعت تخلیه شود. البته برای استفاده از این سیستم، تبلت یا تلفن باید به اینترنت نیز متصل باشد که امروزه اغلب چنین است ولی استفاده از آن، منجر به بهبود خیره کننده مصرف انرژی می شود که در مقابل، دستاورد بزرگی به شمار می رود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

FOLLOW ME ON İNSTAGRAM : im_amiral
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان (...) و آدرس rap3nter.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 232
بازدید کل : 18955
تعداد مطالب : 520
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->